28 januari, 2017

The Mark Band - Innocent Children b/w View (1981)

Margriet Markerink (Geb. Enschede, 1957( Zangeres en tekstschrijfster. Bracht drie singles uit: Crazy life (door mij uit het Frans in het Engels vertaald), Take a look at me (idem) en Kite.
Eén single met begeleidingsgroep als The Mark Band.
In 1979 kwam de landelijke doorbraak, met de langspeel-plaat "Tomorrow". Daarop tien zelf geschreven liedjes. Als blijk van waardering kreeg ik van de Stichting Conamus – nu Stichting Buma Cultuur – de Zilveren Harp en buiten-sporig veel media-aandacht. Na "Tomorrow" volgde "Meet the Mark Band". Voor mijn band uit Giesbeek gaf ik mijn artiestennaam op en mat me een nieuwe 'look' aan. Niet zo slim, want anderhalf jaar later was de band ter ziele. Hoogtepunt uit die periode: een TV-Special in Polen, gekoppeld aan een tournee langs de vele openluchttheaters die het toenmalige Oostblokland rijk was.
De single "Innocent Children" bereikte in 1981 de Tipparade.
Met single "Total Loss" en de daaropvolgende elpee "Free" luidde een periode van 'muzikaal zoeken' in. Noch "Meet The Mark Band", noch "Free" hebben echter het succes van haar debuutelpee "Tomorrow" ooit kunnen evenaren.

Tracklist

A - Innocent Children  (4:25)  
      Written-By - Margriet Markerink

B - View  (2:56)
      Written-By - Margriet Markerink

Credits
Produced-By - Eric Boom for Corduroy
Arranged-By - Margriet Markerink / The Mark Band
Engineered-By - John van der Houten / Ronald Prent and Pieter Nieboer

Notes 
Released:  1981  
Genre: Pop 

Label - Mercury Records

Geen opmerkingen:

Een reactie posten